SAKARYA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
SADIKA SABANCI DEVLET HASTANESİ
Kurumsal
Tarihçemiz
Yönetim
Başhekim
Başhekim Yardımcısı
İdari ve Mali İşler Müdürü
Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
İdari ve Mali İşler Müdür Yardımcısı
Misyon ve Vizyonumuz
Temel İlkelerimiz ve Değerlerimiz
Organizasyon Yapısı
Kalite Yönetimi
Kurumsal Kalite Politikamız
Kalite Organizasyon İş Akış Şeması
Kalite Yönetim Ekibi
Evrim BAŞER
Elvan YILDIZ
Birim Kalite Sorumluları
Ekip, Komite ve Kurullar
Bilgi Güvenliği Ekibi
Çalışan Sağlığı ve Güvenliği Komitesi
Diyabet Okulu Ekibi
Eğitim Komitesi
Hasta Güvenliği Komitesi
Hasta İletişim Birimi Müdahale Ekibi
İlaç Yönetim Ekibi
İş Sağlığı ve Güvenliği Kurulu
Kurumsal Verimlilik Sorumluları Ekibi
Nutrisyon Destek Ekibi
Kalite Çalışmaları
Afet ve Acil Durum Yönetimi 2024 Hap Toplantısı
Kurum İçi Gelişim Eğitimleri | İletişim
Kurum İçi Gelişim Eğitimleri | İlk Yardım
İdari Birimler
Bilgi Güvenliği
Anlaşmalı Kurumlar
Tıbbi Birimler
Klinikler
Acil Tıp
Klinik Hakkında
Klinik Doktorlarımız
Ağız ve Diş Sağlığı
Klinik Hakkında
Klinik Doktorlarımız
Aile Hekimliği ve GETAT
Klinik Hakkında
Klinik Doktorlarımız
Anesteziyoloji ve Reanimasyon
Klinik Hakkında
Klinik Doktorlarımız
Beyin ve Sinir Cerrahisi
Klinik Hakkında
Klinik Doktorlarımız
Biyokimya ve Klinik Biyokimya
Klinik Hakkında
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları (Pediatri)
Klinik Hakkında
Klinik Doktorlarımız
Enfeksiyon Hastalıkları
Klinik Hakkında
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon
Klinik Hakkında
Klinik Doktorlarımız
Genel Cerrahi
Klinik Hakkında
Klinik Doktorlarımız
Görüntüleme Hizmetleri
Bilgisayarlı Tomografi (BT)
Manyetik Rezonans Görüntüleme (MRG)
Ultrasonografi (USG)
Laboratuvar Hizmetleri
Biyokimya Laboratuvarı
Mikrobiyoloji Laboratuvarı
Ekstrakorporeal Şok Dalga Litotripsi (ESWL)
Endoskopi
Evde Sağlık Hizmetleri
Yoğun Bakım Servisi
Bilgilendirme
Hastane Sunum Rehberi
Nasıl Randevu Alırım?
Hasta Hakları
Hasta Sorumlulukları
Refakatçi Politikası
Ziyaretçi Politikası
Güvenlik Politikası
Sağlık Kurulu (Heyet Polikliniği)
İletişim & Ulaşım
İletişim Bilgileri
Nasıl Giderim
Ulaşım Bilgileri
Hasta/Hasta Yakını Görüş ve Öneri Formu
Çalışan Görüş ve Öneri Formu
Dijital Medya
Dokümanlar
Fotoğraf Galeri
Basında Biz
Başhekim Vahap Uğurlu’yu ziyaret ederek Tıp Bayramını kutladılar
SADIKA SABANCI’da “Diyabet Eğitim Sunumu” başarıyla tamamlandı.
Bilgilendirme
Ziyaretçi Politikası
Hastane Sunum Rehberi
Nasıl Randevu Alırım?
Hasta Hakları
Hasta Sorumlulukları
Refakatçi Politikası
Ziyaretçi Politikası
Güvenlik Politikası
Sağlık Kurulu (Heyet Polikliniği)
Bilgilendirme
Ziyaretçi Politikası
Ziyaret Saatleri ve Süreleri
Hasta ziyaretleri günlük olarak belirlenen saatlerde gerçekleşir: 13:00-14:30 ve 18:00-20:00
Ziyaret saatleri hastalarımızın bakım ve dinlenme zamanları dikkate alınarak düzenlenmiştir.
Ziyaret Süreleri:
Ziyaretçilerin hasta odasında geçirebilecekleri süre en fazla 10 dakikadır. Hastaları sağlığı açısından ziyarete gelen kişilerin hasta odasında kalma süreleri çok uzun olmamalıdır.
Ziyaretçi Sayısı:
Her ziyaret için
en fazla 2 kişi
kabul edilir, bu hastanın sağlığı açısından büyük önem taşımaktadır.
Ziyaret Sınırlamaları:
Hastanın ya da odasını paylaştığı diğer hastaların durumları dikkate alınarak, bölüm/servis hemşiresi ziyaretçi sayısını ya da ziyaret saatlerini kısıtlayabilir.
Ameliyat Sonrası Ziyaret:
Hasta ameliyat olduğu gün ziyaret edilmemelidir.
Yoğun Bakım Ziyaretleri:
Yoğun bakım ünitesine ziyaretler, uygun şartlar sağlandığında, 1.derece yakınlarından sadece 1 kişi tarafından 5 dakikayı geçmeyecek şekilde ve 17:00-18:00 saatleri arasında gerçekleştirilir.
Ziyaret sırasında hasta ve ziyaretçi mutlaka maske takmalı ve hastaya 1 metreden daha fazla yaklaşılmamalıdır.
Yoğun bakıma giriş ve çıkışlarda alkol bazlı el dezenfektanı kullanımı zorunludur.
Hasta yakınları, ziyaretlerini sağlık personeli gözetiminde gerçekleştirir.
Ziyaretçiler kendi hastaları dışında diğer hastalarla temas etmemelidir.
Enfeksiyon riskini önlemek için hasta yakınının kullandığı malzemeler tek kullanımlıktır.
Enfeksiyon riski gibi hastanın sağlığını tehlikeye atabilecek durumlarda, hastanın doktoru tarafından ziyaretçi kısıtlaması getirilebilir. Bu durumlarda, hasta ziyareti sırasında kişisel koruyucu ekipmanların kullanımı zorunlu olacaktır.
Hasta yakınları, her gün 10:00-11:00 saatleri arasında hastanın doktoru tarafından bilgilendirilecektir. Hastanın durumunda gün içinde herhangi bir değişiklik olması halinde, hasta yakını yeninde bilgilendirilecektir.
Hasta Bilgi Paylaşımı:
Hasta erişkin ve şuuru açıksa, bilgi doğrudan kendisine veya tercih ettiği birinci derece yakınına verilir.
Hastanın şuuru kapalıysa, bilgi birinci derece yakınına iletilir.
Hasta çocuksa, bilgi ebeveynine aktarılır.
Üçüncü kişilere hasta ile alakalı bilgi verilmez.
Çevresel Hijyen ve Gürültü Kuralları:
Hastaların sağlığı açısından gürültü kirliliği nedeni ile hastane içinde cep telefonlarının sessiz moda ayarlanarak kullanılması gerekmektedir.
Hastaların rahatsız olmaması için oda ve koridorlarda yüksek sesle konuşulmamalı ve gürültü yapılmamalıdır.
Beslenme ve Gıda Kısıtlamaları:
Hastalarımıza sunulan beslenme hizmeti, tedavi programı kapsamında özel olarak belirlenir. Her hasta, kendi sağlık durumuna göre özel diyet ve yiyecek kısıtlamalarına tabidir. Bu sebeple, hastaların dışarıdan getirilen yiyecekleri tüketmemesi önemlidir. Dışarıdan getirilen yiyecekler, tedavi sürecini etkileyebilir ve iyileşme sürecini uzatabilir. Dolayısıyla hastalarımızın refahını ve sağlığını korumak adına, lütfen yiyecek ve içecek getirmemeye özen gösteriniz.
Çocuk Ziyaretleri:
12 yaşından küçük çocukların vücut direnci büyüklerden daha zayıf olduğundan, hasta olmadıkları sürece hastaneye ve hasta ziyaretlerine getirmeyiniz.
Çocuk hastalar, kardeşleri veya arkadaşları tarafından ziyaret edilmek istendiğinde, durumu uygun olan hastalar odalarından çıkarılarak hastane dışında ziyaret edilebilmektedir. Dışarı çıkmaya elverişli olmayan çocuklara ise online görüşme desteği sağlanmaktadır.
Hasta Ziyaretlerine Katılma Kısıtlamaları:
Ateş, öksürük, aksırık ve balgam çıkarma gibi şikâyeti olanlar ve bilinen bir enfeksiyon hastalığı olan kişiler, herhangi bir kronik hastalığı olan kişilerin mümkün olduğunca hasta ziyaretlerine ve hasta olmadıkları sürece hastane ortamına getirilmemeleri gerekir.
Hastanın takip ettiği doktorun, özel bir durumda hasta ziyaretine izin vermemesi durumunda, örneğin toplumda salgın olduğunda veya hastanın bağışıklık sistemi zayıflamışsa, ziyaret kısıtlamaları getirilebilir. Bu tür durumlarda hastanın sağlığı göz önünde bulundurularak, lütfen ziyaret konusunda ısrarcı olmayınız.
Hastanın sağlığını tehlikeye atabilecek durumlarda ziyaretin gerçekleşmesi hekim onayına tabidir.
Gereksiz Ziyaretlerden Kaçınma:
Ziyaret saatleri dışında, gereksiz ve ısrarlı ziyaret taleplerinden kaçınılmalıdır.
Ziyaret Sonrası Prosedür:
Ziyaret saati sonunda, görevlilerin uyarılarını beklemeden hasta odaları terk edilmelidir.
Temas ve Hijyen:
Ziyaret öncesi ve sonrası mutlaka el hijyenine özen gösteriniz. Ellerinizi yıkayınız ve/veya dezenfekte ediniz.
Ziyaret sırasında, hastanın ve kendi sağlığınız açısından ortamdaki eşya/alanlara, hastaya bağlı bulunan ekipmanlara dokunmamaya ve hasta yatağına oturmamaya lütfen dikkat ediniz.
İzolasyon Prosedürleri:
İzolasyon altındaki hastalarla temas durumunda sağlık personelinin talimatlarına uyulmalıdır.
Mahremiyet ve Saygı:
Ziyaret sırasında hasta ve yakınlarının mahremiyetine özen gösterilmelidir.
Moral ve Destek:
Ziyaret sırasında moral bozucu davranışlardan kaçınılmalı, hasta ve yakınlarına destek olunmalıdır.
Sigara İçme Yasakları:
Hastanemizde 4207 sayılı kanun gereği; hasta, refakatçi ve ziyaretçilerin sigara içmesi kesinlikle yasaktır.
Hasta Ziyareti Amaçları:
Moral Desteği:
Ziyaretler, hastaların moralini yükseltmek için önemlidir.
Psikolojik İyilik:
Hastaların stresi azaltmak ve psikolojik rahatlamayı sağlamak için ziyaretler büyük önem taşır.
Sosyal Bağların Korunması:
Hastalarla sevdikleri arasındaki sosyal bağları korumak ve hastaların izole hissetmemelerini sağlamak amacıyla ziyaretler düzenlenir.
Bilgi ve İletişim Aktarımı:
Hasta durumu hakkında bilgi alışverişi yapmak ve iletişimi güçlendirmek için ziyaretler gereklidir.
Refakat ve Yardım:
Hasta bakımı ve refakat açısından ziyaretler önemlidir.
Hastanın İyileşme Sürecine Katılımı:
Hasta iyileşme sürecine daha aktif katılımını teşvik etmek amacıyla ziyaretler düzenlenir.
Aile ve Toplum Desteği:
Ailelere ve topluma hasta bakımı konusunda destek sağlamak için ziyaretler önemlidir.
Görevlilerin talimatına, hastanız ve diğer hastaların sağlığı için lütfen uyunuz.
İyilik olsun diye yaptığınız müdahalelerin hastanıza zarar verebileceğini unutmayınız.
×